Wikia

Sjabloon:Plaats

Spitzetal2

Spitzetal is een bergdal gelegen in het hart van het Libertaaanse hoogland. Met toppen in de 3000 meter is deze vallei een wandelparadijs voor groot en klein. Alle wandelingen zijn zeer goed gemarkeerd en daarbij komt dat aan het eindpunt van elke wandeling een hut staat waar plaats is voor overnachting, maar ook voor een simpele rustpauze met een drankje. Het volledige gebied van Spitzetal word onderverdeeld in arena's of wandelgebieden, zo zijn er de Groβspitz arena en de Halmspitz arena. Ook de bergen zelf werden onderverdeeld in groepen, de grootste groep is de Donna gruppe, met daarin de Halmspitz.

Sport Edit

In Grünwald bevindt zich een grote sporthal waar men in geval van slecht weer iets om handen heeft. Gelukkig komt slecht weer in de vallei maar zeer zelden voor.

Cultuur Edit

In Spitzetal vind elk jaar het Bergfest plaats, dat mooi word afgesloten met paardenrennen. Dit feest haalt de offisieuse opening van het zomerseizoen met zich mee.

BevolkingEdit

Deze regio in het hoogland van Libertas is weinig bevolkt maar als de mensen hier komen wonen, trekken ze vooral naar volgende steden:
Grünwald(hoofdplaats)

Grünwald is een schilderachtig dorpje waar de mensen noch één zijn met de natuur. Van hieruit heb je uitgebreidde keuze aan wandelingen en fietstochten. De kantieke burgemeester heet u van welkom op de jaarlijkse bergfeesten.

Seestad
Hochwalden
Hochwalden-am-see

Hochwalden-am-see is een deelgemeente van Hochwalden, gelegen aan de wäldersee, wat een aardigheidje met zich meebrengt: er steekt namelijk een kerktorentje boven het water uit. Elke dinsdag kun je er vertoeven op de bloemenmarkt. De sympathieke burgemeester van het dorp verwelkomt u graag met Truffe op joeri's wijze.

Gastronomie Edit

De keuken van Spitzetal staat vooral bekend om zijn Truffe, die hier in 1555 is onstaan. Het is een smeuïg gerecht op basis van everzwijnenvlees in een sausje van truffels en okra. Het gerecht smaakt een beetje nootachtig en is geschikt in de koude wintermaanden.

Politiek Edit

Op vlak van politiek valt er niet zoveel te melden, alleen dat Ingmar Mr.Ingmarflag-an(LPD) de gouverneur van het gebied is. Voorts is Joeri Van der Sype burgemeester van Hochwalden-am-see.

ToerismeEdit

Deze vallei trekt vooral toeristen in de zomer. Dit komt vooral door de vele mooie wandelroutes. Maar ook het meer onderaan de vallei weet heel wat touristen te trekken. In het meer werd er plaats gemaakt voor een zwemveilig gebied. Naast zwemmen kan je ook in bootjes het meer op.
Tijdens de winter gaan de meeste Libertanen naar Skigebied, een vallei waar de accenten vooral op de wintersport liggen.

Spitzetal

GeschiedenisEdit

Deze vallei is de oudste vallei van Libertas. De rivier die door het dal stroomt, de Spitzetaler Ache heeft de vallei zo'n 1000 jaar geleden doen ontstaan. Dit wil niet zeggen dat men al zolang de vallei ontdekt heeft. In het jaar 1965 pas heeft Springelblüme, een wandelaar, deze vallei bij toeval ontdekt. Hij noemde ze naar de hoogste berg, die bij de avond de hele vallei overschaduwt, de Fernerkogl, deze berg is als een tand en dus kreeg hij de bijnaam de spits, ofterwel de Spitze.

De DorpenEdit

Grunwald

In de valei vind men drie dorpen waarvan Grünwald het grootste is. Daarnaast vinden we ook nog Hochwalden. Dit dorp behoort eigenlijk toe aan Grünwald, maar hier woont vooral de inheemse bevolking. We vinden hier dan ook niet zoveel hotels. Als laatse vinden we hier Seestad, een dorp die aan het meer van de vallei ligt, Spitzersee.

HotelsEdit

In dit dal vinden we vooral hotels in Grünwald, het grootse en meest bekende is Hotel Silbergarthen.

Around Wikia's network

Random Wiki