Wikia

Wikistad

Station Luchthaven

1.878pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Station Luchthaven 1.jpg

De grote hal van het station

Station Luchthaven 2.jpg

Het metroplatform

Station Luchthaven is een gebouw op het grondgebied van de luchthaven van de Libertaanse hoofdstad Wikistad. De grote inkomhal van het station is gelegen nabij de inkomhal van de eigenlijke luchthaven.

Nationale SpoorwegenEdit

Het station dient als spoorwegstation en ligt op spoorlijn 5 tussen de haltes Doveburcht en Nieuw-Helmond. Oorspronkelijk liep er ook een kort traject naar Willemstad, het grote industrieterrein van Wikistad, zodat vrachtgoederen snel vervoerd konden worden. De Nationale Spoorwegen beheert de platforms en treinen.

Wikistadse metroEdit

Luchthaven is ook de naam van een metrostation van de Wikistadse metro. Het is de eindhalte van Lijn B met als vorige halte Willemstad. De halte werd pas in 1981 gebouwd, enkele jaren na de andere stations op diezelfde Lijn B.

Overige dienstenEdit

Er vertrekken voor de luchthaven nabij het station ook bussen van Stadbus naar alle uithoeken van de stad. Passagiers die landen op het vliegveld en de oversteek naar Insula Prima willen maken, worden ferry's aangewezen in de haven van Wikistad of zelfs de wijk Lievertas. Het station is ook nauw verbonden met de N16, de ringweg rond Wikistad.

Around Wikia's network

Random Wiki