Wikia

Sumer
Uitgeverij Sumer.png
Lezen is voor de geest wat beweging is het voor lichaam
Bestuur
Naam Uitgeverij Sumer
Eigenaar Miles Coltrane
Oprichter Miles Coltrane
Oprichtingsdatum 20 juni 2008
Hoofdzetel Companies Place wapenschild.png Companies Place
Vervoersstraat
Esdoornheuvels
Sector Uitgeverij

Uitgeverij Sumer is een Libertaanse uitgeverij. Ze wordt geleid door oprichter Miles Coltrane en publiceert alleen werken van fictionele aard. De uitgeverij en haar kantoren bevinden zich beide in het hoofdkwartier op de Vervoersstraat.

Volgens Coltrane legden de bestaande Libertaanse uitgeverijen zich te veel toe op non-fictie, daarom besloot hij er zelf een op te richten die enkel fictie uitgeeft.

Sinds 21 juni 2008 heeft Uitgeverij Sumer een samenwerkingsakkoord met Drukkerij Neyt en heeft de Loviaanse uitgeverij The House Publishers het exclusieve recht de werken te vertalen naar het Engels. Daarbij krijgen Uitgeverij Sumer en de auteur van het vertaalde werk 70% van de winst in Lovia.

Naam, logo en slogan Edit

Coltrane noemde de uitgeverij Sumer naar Sumerië, de antieke beschaving uit Mesopotamië tijdens dewelke het schrift vermoedelijk ontstaan is.

Het bebaarde mannenhoofd van het logo is afkomstig van een beeldje uit diezelfde beschaving en periode, met name de Urukperiode, rond 3300 voor onze tijdrekening. Coltrane bewerkte, bij wijze van grap, de afbeelding zodanig dat het lijkt alsof de man geen ogen heeft.

De slogan is een citaat van de 18e-eeuwse Ierse schrijver Sir Richard Steele.

Publicaties Edit

Vertaalde werken Edit

Around Wikia's network

Random Wiki