Wikia

Bestand:Spijtwilg.jpg
Treurwilg.jpg

De boom na de vernieling (12 mei).

Bestand:TahrimVeltmanBom.jpg
Treurwilg bom.jpg

De boom na de ontploffing (24 mei).

De Tahrim Veltmanboom is een bedevaartsoord en was/is (wordt betwijfeld) een uitzonderlijke Libertaanse boom, vernoemd naar ex-president Tahrim Veltman. Sven Anfius Plemming liet deze boom, een treurwilg, speciaal in zijn achtertuin planten vanwege diens spijt voor zijn wangedrag enkele dagen ervoor. Sven Anfius Plemming heeft deze treurwilg de spijtwilg genoemd en naar Tahrim Veltman vernoemd, vanwege Tahrims "goedheid". Veltman liet weten blij te zijn met deze boom.

Op 12 mei werd de boom echter in brand gestoken door ordinaire vandalen. De daders zijn totop heden spoorloos. De politie beschouwt deze aanslag als ernstig en zal een nader onderzoek instellen.

Een klein stuk van de boom bleef nog echter over. Hier werd op 24 mei 2009 helemaal een eind aan gemaakt toen er een bom in werd gegooid. De daders zijn opnieuw spoorloos verdwenen. De politie denkt dat het dezelfde personen waren. De politie noemt dit "ordinaire pesterijen".

Oos Wes Ilava heeft het moment van de ontploffing weten te fotograferen. Een onderzoek heeft uitgewezen dat het zeer toevallig om een bom geproduceerd in Nýttfrón gaat. Of Oos Wes Ilava, die toevallig in de buurt was, iets met het incident te maken heeft, is nog onduidelijk.

De Newport Times schreef het volgende over de bom, op 24 mei 2009:

[...] Het was een geslaagde actie van Libertaanse vandalen die de Tahrim Veltmanboom willen vernielen. Echter lukt het hen nog steeds niet om de boom hélémaal weg te krijgen van de aardbodem: de boom zette uit, tot ieders verbazing. [...] Twee weken geleden was de boom al in brand gezet. De boom is alles behalve geliefd in Victoria. [...] Om 10:15 werd bekend gemaakt dat de bom waarschijnlijk in Nieuwvromen zou zijn geproduceerd. Ook wordt Oos Wes Ilava, die géén Fittorianes Bour is, aangehouden op verdenking dat hij deze misdrijf gepleegd zou hebben. Hij was de enige die in de buurt stond van de explosie en maakte er zelfs een foto van. De bom explodeerde rond 04:00 uur 's nachts.
Ook Dagblaðið Nýttfróns deed er verslag over:
[...] De boom is in de omgeving niet erg geliefd. Hij werd door de bekende Duitser Sven Plemming geplant voor zijn spijt aan Tahrim Veltman, die bekend staat als een voormalige president van Libertas. Deze president heeft zichzelf niet erg geliefd gemaakt [...] Oos Wes Ilava en enkele Fittorianes Boure zijn aangehouden. [...] Of de boom wordt weggehaald is niet bekend, maar het wordt gevreesd dat deze boom zijn laatste seconden niet erg vredevol heeft doorgemaakt. De gemeente kan de boom eigenlijk niet wegdoen, omdat het in de achtertuin van Sven Plemming staat en dus eigendom van die persoon is.
Op 2 juni zag men dat de boom bleef uitzetten. Op 5 juni besloot men om er een gat in te boren en er pesticiden in te doen. Echter ging er iets mis, want de boom zakte in elkaar en werd groen.
Op 4 september werd de Tahrim Veltmanboom-Rotonde gebouwd.
Rotonde.jpg

Rotonde in Molenbeek

Weggehaalde tekst Edit

Op 7 juni 2009 werd Pierlot in de Tahrim Veltmanboom gestopt, zodat hij zijn mond niet meer open kon trekken. De boom was hol en de bovenkant werd dichtgetimmerd. Om de 6 uur komt iemand langs om hem te voeren door een gaatje. Hoe hij het met zijn ontlasting gaat doen is onduidelijk. Waarschijnlijk zullen we daar over 3 dagen, na diens bevrijding, erachter komen.
7 uur na zijn opsluiting werd duidelijk dat hij helemaal niet gevoerd gaat worden, het was maar een grapje :).

Later werd er op de boom een bordje gevonden waarop stond: Pierlot var þetta, ek OVTB! Echter is het niet in de officiële taal van Libertas geschreven dus werd het er al gauw van afgehaald.

Zelfmoord Alexandru Edit

Bestand:Alexandru, opgehangen.jpg

Om 17:00 uur 20 september 2009 werd Alexandru dood aangetroffen aan de restanten van de Tahrim Veltmanboom. In zijn afscheidsbrief stond dat zijn rumoerige leven hem te veel was geworden en zelfmoord had gepleegd. Na dit verschrikkelijke voorval, werd er beweerd dat de boom behekst zou zijn door de klopgeest van Alexandru. Zelfs na zijn dood haalt hij het bloed vanonder de nagels bij de Libertanen. Zo luidt het gezegde.

In zijn afscheidsbrief stond ook dat al zijn bezittingen aan Dirk Vantichelt overgelaten werden. De macht werd verdeeld tussen verscheidene mensen.

De boom is tijdelijk afgesloten voor publiek. De provincie Esdoornheuvels benoemde de boom tot een Provinciaal en Beschermd Monument. Sindsdien wordt Anfii gedwongen om bezoekers door zijn huis binnen te laten zodat mensen de boom in Anfii's tuin kunnen bezichtigen.

Bestand:Alexandru's Geest.jpg

20 september is van nu af aan een nationale dag van rouw. Dat betekent dat ieder jaar 1 minuut stilte moet worden gehouden.

Echter zijn de bezoekersaantallen laag aangezien Anfii uit protest elke dag naakt door zijn huis rondloopt. 128 bezoekers hebben een trauma waarvan 118 in behandeling zijn bij de psycholoog en de andere 10 al dood zijn van angst. De meeste trauma's komen dus door Anfii en niet door Alexander zelf.

  • Versie 1: Om te laten zien hoe Alexandru gestorven was, hebben ze een pop geplaatst, exact op de plek waar Alexandru zijn dood vond.
  • Versie 2: Om te laten zien hoe Alexandru is gestorven, liet men hem hangen en begroef men een pop in zijn plaats.

De attractie zorgde sinds de nieuwe versies voor veel bezoekers. Hierop besloot Anfii rotte eieren te verkopen, zodat bezoekers op die pop kunnen gooien ter vernedering van de relatief gehate Alexandru. Deze attractie zorgde voor 65% extra bezoekers. Anfii hoopt binnenkort genoeg geld verzameld te hebben om te kunnen verhuizen.

De nacht van 20 op 21 september kreeg Anfii een visioen van een engel genaamd Alexandru. Hij zei het volgende: "Doe wat al die Belgen doen en gij zult bouwen een Maria-grot, in uw tuin! U zult lang en gelukkig leven. Egotrot.png". Anfii wist het zeker: hij ging heilig worden. Hierna begon hij een nieuwe godsdienst: het Anfiisme. Het centrum van zijn godsdienst? Inderdaad, de Tahrim Veltmanboom zou een bedevaartsoord worden.

Zelfmoord voorzitter Libertaanse voetbalbond Edit

Ook hij verhing zich aan de Tahrim Veltmanboom, tijdens een inwijding in het Anfiisme. Waarschijnlijk maakte hij gebruik van de situatie om zelfmoord te kunnen plegen. Hij hing zichzelf op op 11 oktober 2009. De gemeente Victoria spreekt van een complot.

Around Wikia's network

Random Wiki