Wikia

Ttn

Het logo van de TTN.

De Trammaatschappij Terra Nostra, maar ook wel Tram Terra Nostra of TTN, is een Libertaans bedrijf dat momenteel geprivatiseerd is nadat het enkele jaren in handen was van de Libertaanse overheid. Het werd in 1997 opgericht werd door het Ministerie van Transport en Energie. Het bedrijf regelt tramverbindingen in het dorp Terra Nostra.

GeschiedenisEdit

In het voorjaar van 1997 werd er, na veel overleggen de jaren daarvoor, een tramlijn aangelegd tussen doorheen het plattelandsdorp Terra Nostra. Op 14 augustus wist een groepering van investeerders meer dan 51% van de aandelen te verkrijgen waardoor al op 27 augustus, vroeger dan gepland, de eerste tram tussen de start- en aankomsthaltes reed. Vanaf die dag reden er dagelijks tientallen trams in Terra Nostra, een plaats in de Esdoornse gemeente Maple Hills.

In 2005 werd het bedrijf grotendeels overgenomen door de Libertaanse overheid, maar ondertussen is het weer geprivatiseerd. Het provinciebestuur overhandigde in 2016 haar bevoegdheid over de trammaatschappij over naar de gemeente Maple Hills. Tegelijkertijd werd het aantal ritten verminderd.

Around Wikia's network

Random Wiki