Wikia

Wikistad

Tweede Campus

1.883pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

De Tweede Campus is de twee campus van de Vrije Universiteit van Wikistad en is gelegen in de Wikiwijk. Het is de grootste van de drie campussen en bevat ook een park en een sportcomplex. Op de Tweede Campus is de Faculteit Taalkunde & Wijsbegeerte gevestigd. De herkenningskleur is blauw.

De campus Edit

De Tweede Campus bestaat uit twaalf gebouwen waaronder het sportpark en de kiosk in het gewone park. Verder worden in de echte gebouwen lessen gegeven, maar ook informatie tentoongesteld. Maar zes van de gebouwen dient echt voor lessen en onderwijs. Verder zijn er een archief en directeursgebouw.

Sportpark Edit

Het sportpark beschikt over gebouwen en velden voor alle Olympische sporten en nog meer zoals de denksporten, vechtsporten en de anderen. De capaciteit van het hoofdstadion is 20.000 waarmee half de buurt erin kan. In het sportpark ligt ook het Abraham Willemsstadion, dat naar voormalig President Abraham Willems vernoemd werd, dat alleen enkele curlingbanen en een groot ijshockeyveld bevat.

Onderscheidingen Edit

De Tweede Medaille is een jaarlijkse prijs, die sinds 1941 door de Van der Sype-Bibliotheek wordt uitgereikt aan iemand van de campus die iets bijzonder deed. De prijs wordt aan een man en aan een vrouw gegeven.

VUW.png
Stichting VUW: Vrije Universiteit van Wikistad
Campussen: Eerste Campus (Infokiosk, Ratorienstraat, Winterkoninghal) - Tweede Campus - Derde Campus
Instellingen: Augustuscollege - Dimitri Nobilis-Archieven - UZ Wikistad - Van der Sype-Bibliotheek
Society's: National Society for the Advancement of Culture - National Society for the Advancement of Science
Univaes-musea: Archeologisch Museum - Museum van de Klassieke Kunst - Museum van de Moderne Architectuur - Museum van de Moderne Kunst - Natuurhistorisch Museum

Around Wikia's network

Random Wiki