Wikia

Het Verdrag van Apud Maro is een Libertaans verdrag dat door bedrijven (concerns) getekend kan worden. Het verdrag, dat milieu- en gezondheidsrichtlijnen bevat, tekenen houdt in dat het bedrijf zich aan de richtlijnen ervan zal houden. Het is op 16 september 2007 opgesteld door DimiTalen in de gemeente Apud Maro.

Samenvatting Edit

Het Verdrag van Apud Maro zegt dat je bedrijf:

  • transport zou moeten beperken en milieuvriendelijk houden
  • gezonde productie zou moeten na streven.
  • geen bedrijven op sterven na dood zou moeten bewaren.
  • een gezonde werkomgeving zou moeten nastreven.

Het verdrag Edit

Ik beloof hierbij

  • een milieuvriendelijke productie en verwerking na te streven voor mijn bedrijf.
  • het transport in functie van mijn bedrijf zo veel mogelijk te beperken en een zo milieuvriendelijk mogelijk transportmiddel te gebruiken.
  • mijn bedrijfsafdelingen zo dicht mogelijk bij elkaar te bouwen, zodat overbodig transport en papierwerk vermeden kan worden.
  • zo weinig mogelijk artificiële kleur-, smaak- en geurstoffen te gebruiken in de producten van mijn bedrijf.
  • zo veel mogelijk gezonde en natuurlijke grondstoffen te gebruiken in de productie.
  • bedrijven en winkels van mijn concern waarbij een faillissement nabij is, zelf terug doen opleven of zelf te sluiten, om overbodig afval te vermijden.
  • dat mijn bedrijf geen natuurgebieden of cultureel erfgoed zal beschadigen.
  • dat ik, als bedrijfsleider, er voor zal zorgen dat mijn bedrijf voorzien wordt van een groenzone.
  • dat ik er voor zal zorgen dat er een gezond en aangenaam werkmilieu is voor mij werknemers.
  • dat ik deze beloften in eer en geweten na zal komen, ten voordele van de klant, de werknemer, het bedrijf, Libertas en het milieu.

Ondertekenaars Edit

Zie ook Edit