Wikia

Wikistad

Wikigebergte

1.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Horse Valley Zomer.jpg

Het Wikigebergte is het grootste, hoogste en mooiste [1] gebergte van Libertas. Het is ook een van de gemeenten in Mountégue. Het is gelegen op het hoofdeiland en heeft toppen van meer dan 3.000 meter hoog. In het grootste dal van het Wikigebergte, in het hart van gebergte, prachtig omsloten door naaldbossen en rotspartijen van honderden meters hoog, ligt Freedom Ski, het enige skioord van Libertas.

Dorpen Edit

Er zijn twee dorpjes, die feitelijk alleen maar op toerisme draaien, genaamd Piatra en Horse Valley

Hoogste punt Edit

De hoogste piek is de Il Montagna. Deze piek werd slechts een aantal maal in de geschiedenis bedwongen, ondanks het feit dat zij in vergelijking met bijvoorbeeld een berg als de Mount Everest relatief erg laag is. Desondanks kent ze erg steile wanden en zeer verraderlijke scheuren in het steen.

Geologie Edit

Het Wikigebergte is vulkanisch gevormd, net als al het andere land, en is onderdeel van het Groot-Libertaans Massief, waar alle gebergtes, heuvelruggen en eilanden van Libertas toe behoren. Feitelijk is het Wikigebergte dus alleen maar het hoogste en geplooide onderdeel van voornoemd massief.

Indeling Edit

Het Wikigebergte word traditioneel onderverdeeld in de Rodijnen, de Muntijnen (het hoogste gedeelte), de Spitzer Alpen en de Monniker Pieken. Buiten de uitlopers van de Rodijnen en de Esdoornheuvelse massieven ligt het hele Wikigebergte in de provincie Mountégue.

Kaart Edit

Hooggebergte.png

Het gebergte

Bekende (ex-)inwoners Edit

Referenties Edit

  1. Volgens sommigen.

Around Wikia's network

Random Wiki