Wikia

Wikistad

Zalzaa X3 (seizoen 1)

1.879pages on
this wiki
Add New Page
Talk1 Share
Zalzaa X3 Embleem.png

Seizoen 1 van de Zaria Kids tekenfilmserie Zalzaa X3 gaat van start op maandag 1 september 2008. Dit is een lijst van de afleveringen.

Seizoen 1 zal 13 afleveringen tellen. De laatste aflevering zal volgens planning uitgezonden worden op 24 november 2008. Elke aflevering van Zalzaa X3 duurt ongeveer 22 minuten en omvat meestal één missie. Doorheen een seizoen krijgt elk crewlid ten minste één episode aan hem of haar gewijd.

Afleveringen Edit

Sjabloon:Infobox televisieaflevering

Space Academy Edit

P.U.C.K.E.L., de krijgsmacht van de Planeten Unie in het Pallalalla sterrenstelsel rekruteert de "jonge en dynamische" bemanning voor het ruimteschip Zalzaa X3. Het is aan commandant Blarflab en zijn assistent van dienst, de kruiperige sergeant Ronsel, om uit alle kandidaten vijf geknipte teamleden te vinden.

Dat blijkt moeilijker dan gedacht tijdens de fysieke en mentale proeven op P.U.C.K.E.L.'s militaire thuisbasis op de planeet Flurpsdrëk. Zo bestempelt Ronsel één kandidaat op zijn resultaten van een intelligentietest als zijnde "niet geknipt, maar verknipt", een grap waar niemand kan om lachen, behalve de sergeant zelf natuurlijk. De kandidaat in kwestie, een gespierde reus, heeft de sergeants grap gehoord en leert Ronsel een pijnlijk lesje. Tijdens de rekrutering is Blarflab steevast op zoek naar iemand met "het goede spul", waarbij Ronsel telkens beaamt: "Inderdaad, commandant, de X3-factor."

Eén kandidaat steekt met kop en schouders uit boven de andere: Qwin. Maar de commandant maakt het hem extra moeilijk juist omdat Qwins vader een beroemde held is. Wanneer een simulatieproef met ruimtemonsters fout loopt, slaagt Qwin erin de monsters te stoppen en de lafhartige sergeant Ronsel te redden.

Zalzaa X3 crew.png

De voltallige bemanning van de Zalzaa X3.

Blarflab weigert toe te geven dat de jonge held over "het goede spul" beschikt, hij houdt het bij "het betere spul", maar benoemt hem toch tot kapitein van de Zalzaa X3. Deels om politiek correct te zijn, wordt de robot Sprut aangesteld tot luitenant en de vrouwelijke cycloop-alien Ogella tot soldaat aan boord van het ruimtevaartuig. Aangevuld met de dino-alien Iwi, sarcastisch gekozen door de commandant omdat hij "een uitstekende vluchter" zal maken.

Blarflab besluit het bij die vier te houden, maar Qwin weigert de functie te aanvaarden, tenzij ook de kandidaten Neuroo en Malf tot teamlid gemaakt worden, omdat ze volgens hem een kans verdienen. Tegenpruttelend gaat de commandant akkoord. De aflevering eindigt met een groepsfoto van de gloednieuwe Zalzaa X3-crew.

Around Wikia's network

Random Wiki